#1 2007-08-31 07:59:58

Hatek

Mistry Gry

386363
Zarejestrowany: 2007-08-12
Posty: 159
Punktów :   
WWW

MANTIKORA

Pochodzenie

Mantikory są jednym z niezliczonych tworów Chaosu. To bardzo potężne bestie. Są zlepkiem zwierzęcia i człowieka, lecz nie zatraciły całkowicie swojej inteligencji. Potrafią porozumiewać się z innymi istotami przy pomocy mrocznej mowy - języka używanego przez wszystkie chaotyczne istoty zdolne do komunikacji.

Charakter: chaotyczny

Budowa ciała:

Mantkora jest wielką, mierzącą do 6 metrów, czworonożną bestią. Jej ciało jest zlepkiem części zwierzęcych. Masywny korpus na myśl przywodzi ogromnego lwa. Pokryty jest sierścią koloru brązowego lub w odcieniach żółci, czasami w zdobiony nielicznymi cętkami lub pręgami. Porusza się na silnych kocich łapach zakończonych pazurami, zdolnymi rozerwać na strzępy metal. Głowa bestii porośnięta jest lwią grzywą. Przybiera ona zazwyczaj kolor sierści potwora, ma jednak specyficzny złoty odcień. Mantikora nie posiada zwierzęcego pyska, którego można by się u niej spodziewać. Zamiast niego spośród włosów bujnej grzywy wyłania się wykrzywiona w grymasie gniewu twarz człowieka. Jest ona straszna i zdeformowana - czarne oczy nie posiadają źrenicy, a zamiast białka błyszczą złowrogo czerwienią; nienaturalnie duża szczęka mieści w sobie rząd zwierzęcych kłów, z których największe osiągają długość kilku cali. Mantikora bez najmniejszych problemów jest w stanie przegryźć człowieka wpół. Pomimo zatraty wielu ludzkich atrybutów twór Chaosu jest w stanie mówić w mrocznej mowie. Z lwiego korpusu na plecach wyrastają mantikorze skrzydła. Są one potężne, o rozpiętości kilkunastu metrów, i na tyle silne, że bestia może pokonywać na nich bardzo duże odległości. Przypominają skrzydła nietoperza, gdyż pokryte są czarną lub, nieco rzadziej, szkarłatną błoną. Całość ciała mantikory dopełnia ogon. Jest on długi, segmentowany, zakończony kolcem jadowym i zdolny do zaatakowania ofiary znajdującej się na wprost bestii. W dużym stopniu przypomina on ogon skorpiona. Opis ten jest tylko przykładowy, gdyż mantokory, jak wszystkie stwory Chaosu, mogą bardzo znacznie różnic się pomiędzy sobą. Niektóre posiadają pysk lwi i nie są zdolne do wypowiadania słów, a ich natura jest bardziej zwierzęca i dzika. Inne posiadają skrzydła nie błoniaste, ale pierzaste jak gryfon. Poszczególnych odmian jest prawdopodobnie tyle, ile występuje osobników.

Występowanie, populacja

Mantokory występują pospolicie jedynie na Północnych Pustkowiach Chaosu. Bardzo niewiele tych istot zamieszkuje Stary Świat, lecz mogą bardzo szybko się przemieszczać przy pomocy swoich nietoperzych skrzydeł. Można je spotkać czasami wśród band zwierzoludzi Chaosu, którymi nawet mogą dowodzić. Za siedziby obierają sobie najczęściej górskie jaskinie - na tyle obszerne, aby pomieściły ich olbrzymie cielska. Nie kolekcjonują skarbów ani żadnych świecidełek, jak to maja w zwyczaju inne, mniej inteligentne potwory. W ich siedzibach znaleźć można jedynie kości i strzępy odzieży przypadkowych ofiar, które miały pecha znaleźć się na drodze polującej mantikory. Pomimo tego, że występują raczej rzadko, istoty te są znane we wszystkich krainach Starego Świata, nawet jeżeli tylko z opowieści. Cały łeb lub grzywa mantikory traktowane są jako jedno z najcenniejszych i najtrudniejszych do zdobycia trofeów, oczywiście pomijając łeb smoka.

Tryb życia, odżywianie

Pomimo tego, że większa część ciała mantikory przypomina kota, oczy pozostały mniej więcej ludzkie - czyli nieprzystosowane do widzenia w ciemności. Tak więc bestie te polują zazwyczaj w dzień, wyruszając na podniebne patrole w poszukiwaniu ofiar. Są mięsożerne. Jeżeli podróżują wraz z oddziałem innych kreatur Chaosu musza zadowolić się tym, co znajda po drodze. Często niestety jest to samotna farma lub mała osada ludzka, nieprzygotowana na odparcie napaści tak straszliwego przeciwnika.

Walka

Podczas walki mantokora atakuje 4 razy: raz poprzez ugryzienie, dwa razy uderzeniem szponami i raz uderzeniem ogona. Ostatni spośród ataków jest jadowity i ofiara musi wykonać test zatrucia za każdym razem, gdy zostanie trafiona. Pierwszy nieudany rezultat oznacza, że staje się ona otumaniona, a drugi - śmierć po 2K6 rundach.
Typowa charakterystyka
Sz    Ww    Us    S    Wt    Zw    I    A    Zr    Cp    Int    Op    Sw    Ogd
6    59    34    6    6    41    40    4    -    43    24    43    43    -


Zasady specjalne

Mantikora wzbudza strach w istotach żywych, mających poniżej 3 metrów wzrostu. Lata jak istota pikująca, a Szybkość podana w charakterystyce tyczy się jedynie poruszania się po ziemi.


imie i nazwisko(postaci):
rasa:
klasa/zawod:
opis bohatera:
Historia bohatera:
Charakter:
ATRYBUTY:
Siła:-
Zręczność:-
kondycja:-
Inteligencja:-
Mądrość:-
Charyzma:-
Umiejetnosci:
Ekwipunek:

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.ce.pun.pl www.grmt2.pun.pl www.motoon.pun.pl www.derroaeg.pun.pl www.speedway-manager.pun.pl